Retur og angrerett

Om Angrerett

Hos Rørkjøp har du etter angrerettloven krav på 14 dager angrerett uten spørsmål. Dette gjelder fra dagen varen er mottatt.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, må du gi oss skriftlig beskjed med ordrenummer og hvilke varer du ønsker å returnere til kundeservice@rorkjop.no så snart som mulig, og senest innen 14 dager etter at varen er mottatt.

Husk også å fylle ut angrerettskjema som skal legges ved returen din.

Rørkjøp AS forbeholder seg retten til å redusere refundert beløp dersom returnert vare er forringet eller har fått en verdireduksjon.

Angrerettskjema finner du her.

Den fullstendige lovteksten for angrerett og dine rettigheter og plikter finner du her.

Hva gjør jeg hvis emballasje eller vare er skadet?

Dersom pakken din ser skadet ut når du henter den på posten, kan du nekte å ta den i mot og be de sende den i retur til oss. Merk at skadet emballasje sjelden betyr at produktet inni er skadet.

Viser det seg derimot at også produktet er skadet, melder du fra til oss på kundeservice@rorkjop.no så snart du kan, og fortrinnsvis innen 24 timer, så hjelper vi deg med retur og erstatningsprodukt. Hvis du bestiller varer du er redd for at kan gå i stykker eller knuses under transport, vil vi anbefale å bruke en av våre rørleggere til å levere og montere varene dine.

Da tar rørleggeren ansvar for transport av produktet, og kontrollerer at alt er som det skal være. Skulle rørleggeren oppdage feil, vil han også ordne erstatningsprodukt for deg.

Merk: Om varen blir skadet som følge av monteringsfeil eller uhell under installasjon uført av deg selv, vil du bli belastet for varen. Det kan derfor lønne seg å la rørleggeren montere produktet for deg!